sobota, 11 maja 2013

Orientalna potrawka z soczewicy

Dziś na ostro i wytrawno-soczewica.

Przez parę ostatnich dni lało i lało, jak tu chodzić do roboty i załatwiać rzeczy na mieście, nie mówiąc już o rozrywkach. Ale wczorajsza domówka się odbyła mimo to, i było fajnie. A moje ciasto z poprzedniego posta zniknęło, co mnie bardzo cieszy. Wyszło bardzo aromatyczne i pachnące. :)

Dziś bieg w Gdyni i obiad soczewicowy. I pogoda ładna, słońce świeci :)


I naleśnik, który się do mnie uśmiechnął (zanim go pożarłam :))


Potrawka z soczewicy

  • 1 średnia cebula, posiekana
  • 6-8 ząbków czosnku, posiekanego
  • 2 średnie marchewki, pokrojone w plastry
  • 2 szklanki czerwonej soczewicy
  • 5 pieczarek, pokrojonych w plastry
  • papryka, pokrojona w kostkę
  • mały słoik przecieru pomidorowego
  • sól
  • pieprz
  • zioła wg gustu
  • papryka ostra (ja daję dużo)
  • garam masala lub curry
  • olej do smażenia
Soczewicę gotujemy do miękkości (około 15-20 min), odcedzamy. Cebulę i czosnek obieramy i siekamy i podsmażamy na rozgrzanym oleju.

Do cebuli dodajemy pieczarki i marchew oraz paprykę. Podsmażamy. Dolewamy 1/2 szklanki wody i dusimy do miękkości. Dodajemy soczewicę, przecier i przyprawy. Dusimy jeszcze 5 minut. Podajemy z ryżem i zieleniną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz